De volgende velden zijn niet correct: 

 

(?)
(?)
Zoeken

FAQ


De juiste banden kiezen
+INFO
Hoe kan ik de afmetingen van mijn band lezen zodat ik er zeker van ben dat ik het juiste product bestel? Zijn de op www.POPGOM.be gekochte banden nieuw? Zit er garantie op de banden die bij www.POPGOM.be worden gekocht? ...
De juiste banden kiezen


Hoe kan ik de afmetingen van mijn band lezen zodat ik er zeker van ben dat ik het juiste product bestel?

U vindt alle informatie om de kenmerken van uw band af te lezen en te begrijpen onder de knop die een schrift met potlood voorstelt op de homepage van www.POPGOM.be.
Als het niet gaat om de oorspronkelijke banden van de auto, moet u de informatie verifiëren met de informatie in de handleiding van uw auto waarin de door de fabrikant goedgekeurde afmeting staat.



Hoe oud zijn de banden die op www.POPGOM.be worden verkocht?
Al onze banden zijn nieuw (nooit gemonteerd en opgeslagen volgens de door de fabrikanten vereiste omstandigheden wat betreft licht en temperatuur). Om de exacte productieweek en -jaar te weten moet u het DOT nummer op de zijkant van de band raadplegen, maar wij kunnen u dit nummer niet op voorhand geven, gezien zelfs de fabrikanten het niet kennen (zij leveren namelijk vanuit verschillende opslagcentra en maken dezelfde banden in verschillende fabrieken). Over het algemeen, hebben onze banden dus een DOT kleiner dan 2 jaar. Als dat niet het geval mocht zijn staat dat duidelijk aangegeven op het productblad van het betrokken artikel.



Zit er garantie op de banden die bij www.POPGOM.be worden gekocht?
Op de bij www.POPGOM.be gekochte banden zit fabrieksgarantie en daarom moeten de normale gebruiksvoorwaarden worden aangehouden om volledig van deze garantie te profiteren.



Waar komen de door www.POPGOM.be verkochte banden vandaan?
Afhankelijk van de productiecentra, komen de banden voornamelijk uit Europa maar kunnen ook uit andere werelddelen komen zoals sommige banden van de fabrikant BFGOODRICH  die in de Verenigde Staten worden geproduceerd. In ieder geval voldoen de banden die door www.POPGOM.be worden gekocht aan de Europese normen.


Zijn alle banden die door www.POPGOM.be worden aangeboden op voorraad?

Alle banden die door www.POPGOM.nl worden aangeboden zijn op voorraad. Bij wijze van uitzondering, als dat niet het geval mocht zijn voor de band die u hebt geselecteerd, wordt dat u duidelijk uitgelegd. Als u echter dit product wilt bestellen, hebt u de mogelijkheid om ons een e-mail te sturen waarop wij u binnen 48 uur antwoorden om u een levertermijn door te geven.


Waarom zijn sommige banden niet meer verkrijgbaar?
De voorraad van POPGOM is één van de grootste in Europa, hij telt meer dan 1 000 000 banden. Het kan gebeuren dat bepaalde referenties niet verkrijgbaar zijn. In dat geval, geven wij dat aan bij selectie van de band. Als u echter dit product wilt bestellen, hebt u de mogelijkheid om ons een e-mail te sturen waarop wij u binnen 48 uur antwoorden om u een levertermijn door te geven.


Verkoopt www.POPGOM.be banden voor tweewielers (motors, fietsen)?
Momenteel verkoopt www.POPGOM.be banden voor personenvoertuigen, 4*4, bestelwagens en campers. Het is niet uitgesloten dat www.POPGOM.be in de toekomst ook banden voor tweewielers zal aanbieden. De nieuwspagina op onze website zal u daarvan op de hoogte houden. 
De betaling
+INFO
Worden de banden inclusief of exclusief BTW gefactureerd? Hoe betaal ik de montageservice? Wat zijn de verschillende betaalmiddelen op www.POPGOM.be ? ...
De betaling


Worden de banden inclusief of exclusief BTW gefactureerd?
De banden en alle bijbehorende services worden inclusief BTW (21%) gefactureerd.


Hoe betaal ik de montageservice?
www.POPGOM.be heeft als voordeel een volledige transactie te bieden die de banden, de bijbehorende montage en het online maken van een afspraak omvat. Als u een band bestelt op onze website hebt u ook de mogelijkheid de bijbehorende service te kopen, dat wil zeggen de montage, het ventiel en het balanceren. Alles wordt dus online betaald door middel van een enkele transactie. Dat is eenvoudiger voor u en u bent niets meer verschuldigd als u naar het montagecentrum gaat.


Wat zijn de verschillende betaalmiddelen op www.POPGOM.be ?
www.POPGOM.be  biedt u aan uw aangekochte banden te betalen per creditcard (Visa, EuroCard-MasterCard of American Expres), betaling in drie keer met uw credit card, Paypal, bankoverschrijvinf of telefonisch (creditcard of bankoverschrijving).
De betaling door middel van één van deze kaarten kan ook telefonisch gebeuren door ons uw bankgegevens door te geven op 02 620 0399 (€ 0,02,-).
Voor aankopen van 150 tot 1500€, kunt u gebruik maken van een betalingsfaciliteit door in 3 keer te betalen.
POPGOM stelt u ook een betaling per Paypal voor. PayPal draagt bij aan de beveiliging van uw bankkaartgegevens dankzij de beste systemen die op de markt zijn voor de beveiliging en fraudepreventie. Als u PayPal gebruikt, worden uw bankgegevens nooit aan ons doorgegeven.
Tenslotte stellen wij u ook een betaling per telefoon voor op 02 620 0399 (€ 0,02,-). Onze adviesmedewerkers stellen u dan een betaling per creditcard of overschrijving voor.


Is mijn betaling beveiligd?
Het beheer van de transacties van www.POPGOM.be wordt verzorgd een beveiligde server (SSL). Deze prestatiegerichte technologie verzekert de betrouwbaarheid van onze online handel. De software versleutelt al uw persoonlijke gegevens die noodzakelijk zijn voor de verwerking van uw bestellingen (naam, adres, bankgegevens) op het moment van hun invoer. Tijdens hun eenmalige overdracht via internet, is het onmogelijk ze te lezen.


Is betaling in meerdere termijnen mogelijk?
Voor iedere bestelling van 150 t/m 1500€, profiteert u van een betalingsfaciliteiten door in 2 termijnen te betalen.


Ontvang ik een factuur voor iedere bestelling op www.POPGOM.be?
Als u op www.POPGOM.be koopt, ontvangt u automatisch een factuur per e-mail binnen een termijn van 5 werkdagen. Deze factuur staat op uw naam en geeft duidelijk de details van uw bestelling en de BTW aan. Als u geen factuur ontvangt, controleer of de spamfilter van uw mailbox hem niet heeft geblokkeerd. U kunt ook een duplicaat bij onze boekhouding aanvragen via de Klantenservice van POPGOM.

Levering en het volgen van mijn bestelling
+INFO
Hoe weet ik of mijn bestelling u goed is doorgegeven? Wat zijn de leverkosten? Wat is de levertijd? Kan ik mijn bestelling volgen? ...
Levering en het volgen van mijn bestelling

Hoe weet ik of mijn bestelling u goed is doorgegeven?
Bij ontvangst van uw bestelling ontvangt u automatisch een e-mail met de bevestiging van uw bestelling die u aangeeft dat deze bestelling ons goed is doorgegeven. Als u geen e-mail ontvangt kunt u controleren of het bericht niet tussen de “spam’s” zit (ongewenste e-mail). Als dat niet het geval is, neem dan contact op met de Klantenservice van POPGOM of op  02 620 0399.


Wat zijn de leverkosten?
De leverkosten zijn gratis voor zowel levering aan huis als levering bij een aangesloten bandenspecialist. 


Wat is de levertijd?
Behalve in geval van een logistiek probleem worden onze banden altijd binnen uiterlijk 5 werkdagen geleverd. In de meeste gevallen worden de banden al binnen 3 werkdagen geleverd.


Kan ik mijn bestelling volgen?
Bij ontvangst van uw bestelling stuurt www.POPGOM.be u automatisch een e-mail ter bevestiging van uw bestelling waarin het kenmerknummer van uw bestelling staat. Dit is een uniek nummer dat u kunt doorgeven aan onze Klantenservice voor elke vraag over het volgen van uw bestelling. In het geval uw banden in een montagecentrum worden geleverd ontvangt u een e-mail die de afspraak bevestigt die u hebt gekozen, 24 uur voordat de afspraak is gepland. U wordt ook per SMS geïnformeerd. In geval van levering van de banden aan huis, geven wij u per e-mail een link door die u persoonlijke toegang geeft tot het platform van logistieke follow-up van onze transporteur.


Waar kan ik mijn banden laten leveren?
U kunt uw banden in één van onze 50 aangesloten montagecentra laten leveren door op de website een tijdstip te reserveren om de montage in het door u gekozen centrum te laten uitvoeren. Levering is gratis.
U kunt uw banden ook thuis laten leveren of op uw werk en meer algemeen, op ieder adres naar keuze in Belgie. Deze levering is ook gratis.


Is het mogelijk het leveradres te wijzigen of van montagecentrum te veranderen nadat ik de bestelling heb uitgevoerd?
Wij zorgen voor een zeer snel logistiek circuit. Daarom is het na bevestiging van uw bestelling niet meer mogelijk om het leveradres of het montagecentrum te wijzigen.


Ik was afwezig op het moment van ontvangst van de goederen. Hoe kan ik ze verkrijgen?
Als u afwezig bent doet de bezorger van het transportbedrijf een bericht in uw brievenbus dat hij is langs geweest. Met de aanwijzingen op dit bericht kunt u een nieuwe datum afspreken voor de levering van uw banden.



Ik heb de banden thuis ontvangen maar de bestelling is onvolledig of ik wil schade doorgeven. Hoe gaat dat?
Afhankelijk van het aantal bestelde banden en hun afmetingen kunt u één of meerdere pakketten ontvangen. U moet controleren of het totaal aantal ontvangen pakketten overeenkomt met uw hele bestelling. Het kan gebeuren dat de pakketten niet tegelijkertijd aankomen maar met een zekere tussenpoos. In dat geval moet u goed aangeven op het leverformulier van het eerste pakket “één enkel pakket geleverd van x verwachte pakketten”.
In het geval het pakket niet conform is (ontbrekend, beschadigd product, incorrecte referentie), kunt u het pakket beter weigeren. Als u het pakket echter hebt aangenomen, moet u een voorbehoud op het leverformulier zetten. U geeft dit voorbehoud daarna snel door aan onze Klantenservice.


Kan ik mijn bestelling annuleren?
Voor een annuleringsverzoek van uw bestelling moet u contact opnemen met de Klantenservice van POPGOM. Als de bestelling al verstuurd is worden retourkosten van €20,- incl. BTW per band in rekening gebracht.


Is levering in overzeese gebiedsdelen mogelijk?
Wij versturen niet naar overzeese gebiedsdelen want momenteel kunnen wij geen levertermijnen garanderen.
Een afspraak maken voor de montage van mijn banden
+INFO
Op welke manier vereenvoudigt POPGOM de montage van mijn banden? Hoe verloopt het maken van een afspraak? Moet ik contact opnemen met het montagecentrum om het in te lichten dat ik banden besteld heb die bij hun worden geleverd? ...
Een afspraak maken voor de montage van mijn banden

Op welke manier vereenvoudigt POPGOM de montage van mijn banden?
POPGOM heeft samenwerkingscontracten gesloten met vakkundige bandenzaken. Uw aankoop van banden is dus “all-in”. Zodra u een product hebt geselecteerd, bieden wij u aan om het direct bij één van onze 50 partners te leveren. De levering in een centrum is gratis en het is zeer eenvoudig om een partnercentrum bij u in de buurt te vinden: u hoeft alleen uw postcode of uw plaatsnaam in te typen en wij stellen u een resultatenlijst voor.


Hoe verloopt het maken van een afspraak?
Wij hebben onze partnercentra gevraagd plaats vrij te houden op hun planning om POPGOM klanten te ontvangen. Bij het selecteren van een montagecentrum, hebt u de mogelijkheid een afspraak te maken tussen D+4 en D+30 (waarbij D de dag van de bestelling is).


Moet ik contact opnemen met het montagecentrum om het in te lichten dat ik banden besteld heb die bij hun worden geleverd?

Wanneer uw transactie wordt geregistreerd, wordt het montagecentrum automatisch geïnformeerd over uw bestelling en de datum van uw afspraak.
Gezien alle afspraken en de logistiek worden geregeld door onze klantendienst, verzoeken wij u vriendelijk om niet direct contact op te nemen met het montagecentrum maar met de Klantendienst van www.POPGOM.be op 02 620 0399 (€ 0,02) of op info@banden-popgom.be. Als u uw afspraak wilt verzetten, kan u tevens van de twee voorgenoemde contact mogelijkheden gebruik maken. Onze Klantendienst zal dan het nodige doen om de wijziging aan het centrum door te geven.



Wat is het gevolg voor mijn afspraak als het montagecentrum mijn banden niet heeft ontvangen?

De data die worden voorgesteld voor afspraken houden rekening met de levertermijnen. Als de banden echter de dag voor de afspraak niet geleverd zouden zijn, brengt POPGOM u daarvan op de hoogte en stelt u een andere afspraak voor. POPGOM brengt ook het centrum op de hoogte van de veranderde afspraak. U hoeft zich hierover geen zorgen te maken.



Kan ik mijn afspraak uitstellen?
Ja, op voorwaarde dat u niet van montagecentrum verandert. Wij zorgen voor een zeer snel logistiek circuit. Daarom is het na bevestiging van uw bestelling niet meer mogelijk om het montagecentrum te wijzigen. Als het tijdstip dat u hebt gekozen u ongelegen komt, kunnen wij samen met u een alternatief zoeken voor de dag en/of het tijdstip. Neem hiervoor contact op met onze Klantendienst. 
De montage van mijn banden
+INFO
Welk montagecentrum ligt het dichtst bij mij in de buurt? Hoe kan ik weten wat de juiste prijs is voor de montage mijn banden? Wat moet ik op de dag van montage nog afrekenen? ...
De montage van mijn banden

Welk montagecentrum ligt het dichtst bij mij in de buurt?

www.POPGOM.be beschikt over een netwerk van meer dan 50 aangesloten montagecentra. Om het centrum te selecteren dat het dichtst bij uw huis ligt, moet u de banden selecteren waarvoor u belangstelling hebt en daarna de levering in een aangesloten montagecentrum. U kunt uw postcode intypen of uw plaatsnaam. Wij stellen u dan een selectie centra voor van het dichtstbijzijnde tot het meest afgelegen ten opzichte van het ingetypte adres. U kunt de lijst met montagecentra ook raadplegen vanaf hier.


Hoe kan ik weten wat de juiste prijs is voor de montage mijn banden?
www.POPGOM.be heeft ervoor gekozen in het hele land een enkel tarief toe te passen. Hierdoor hoeft u niet te twijfelen of u ongerust te maken over wat achter prijsverschillen schuilt of waarom sommige dienstverleners meer in rekening brengen voor dezelfde service.
Dat is ook het voordeel van uitsluitend samenwerken met bandenspecialisten.
De geboden prijs omvat de montage, de vervanging van de ventielen (behalve elektronische ventielen en campers) en het balanceren van alle wielen met nieuwe banden. Klik hier om de tarieven van de montageforfaits te bekijken.


Wat moet ik op de dag van montage nog afrekenen?
De afrekening van de montage gebeurt op de website van www.POPGOM.be op het moment dat u uw bestelling bevestigt. U hoeft niets meer af te rekenen wanneer u naar het montagecentrum komt.


Wat is het belang voor de POPGOM montagecentra om op www.POPGOM.be bestelde banden te ontvangen en te monteren?
De online verkoop van banden vertegenwoordigt vandaag een sterk groeiend distributiekanaal. Bandenspecialisten negeren dat niet en hebben ervoor gekozen om met POPGOM samen te werken om in hun centra de internetklanten te verwelkomen.


Hoe lang gaat de montage van mijn banden duren?
Onze montagecentra zorgen ervoor dat u binnen een uur weer met de nieuwe banden goed gemonteerd weg kunt. Het kan voorkomen dat door de generalistische planning uw auto niet meteen op het afgesproken tijdstip wordt aangepakt.
De bescherming van mijn persoonlijke gegevens
+INFO
Hoe worden mijn persoonlijke gegevens die ik op www.POPGOM.be doorgeef beschermd? Welk wachtwoord moet ik geven?
De bescherming van mijn persoonlijke gegevens


Hoe worden mijn persoonlijke gegevens die ik op www.POPGOM.be doorgeef beschermd?
Het is mogelijk de website www.POPGOM.be te raadplegen zonder uw identiteit of andere informatie van persoonlijke aard te onthullen. Wat betreft de informatie op naam die u ons doorgeeft, u beschikt over een recht van toegang en wijziging in overeenstemming met de wetgeving. De inzameling van deze informatie is nodig om te voldoen aan uw informatieverzoeken, afspraken en om een eventueel een elektronische newsletter te doen toekomen. Als u daartoe uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven, kan deze informatie worden doorgegeven aan partners van www.POPGOM.be.

Iedere bezoeker heeft toegang tot informatie die op hem betrekking heeft en kan deze zonodig wijzigen of verwijderen. Iedere bezoeker kan zich ook kosteloos verzetten tegen inzameling en verwerking van deze gegevens door de vennootschap TYREDATING. Om dit recht van verzet, wijziging of verbetering uit te oefenen, kan de bezoeker zich schriftelijk richten tot de vennootschap Popgom Tyredating BE, Cullinganlaan 1b, 1831 Diegem 
of via e-mail op het volgende adres: info@popgom.be


Welk wachtwoord moet ik geven?
Bij uw eerste bestelling op www.POPGOM.be, stellen wij u voor een rekening te creëren met uw persoonlijke gegevens (naam, e-mail, leveradres,...). De toegang tot deze rekening wordt beschermd door een door u gekozen wachtwoord.
Voor uw volgende bestellingen kunt u nog steeds gebruik maken van deze rekening. Als u het wachtwoord hebt vergeten hoeft u het ons alleen maar te vragen om het u via e-mail op te sturen. Deze handeling gebeurt op dezelfde plaats als het intypen van het wachtwoord.
Hoe selecteert POPGOM zijn montagepartners?
+INFO
Hoe worden de montagecentra door www.POPGOM.be geworven? Ik ben bandenspecialist en ik wil graag partner van www.POPGOM.be worden. Hoe werkt dat?
Hoe selecteert POPGOM zijn montagepartners?

Hoe worden de montagecentra door www.POPGOM.be geworven?
www.POPGOM.be selecteert zijn montagecentra aan de hand van hun vermogen een kwaliteitsservice te bieden. Omdat bandenmontage steeds specifieker is geworden (montage van RunFlat banden, elektronische ventielen, montage grote afmetingen,…) heeft www.POPGOM.be ervoor gekozen om alleen maar met bandenspecialisten te werken. Op de website vindt u dus geen adressen van kleine garages die niet gespecialiseerd zijn in bandenmontage.

Ik ben bandenspecialist en ik wil graag partner van www.POPGOM.be worden. Hoe werkt dat?
Om als aangeduid montagecentrum partner te worden van www.POPGOM.be moet u naar de website www.POPGOM.be gaan en het voorgestelde vragenformulier invullen. Wij bestuderen dan uw kandidaatstelling en als u voldoet aan de criteria voor servicekwaliteit en vakkundigheid waarnaar wij op zoek zijn, zullen wij contact met u opnemen om u een dienstverleningscontract aan te bieden. 

Wij betalen het verschil terug

Als u de door u bestelde banden elders goedkoper vindt, betalen wij u het verschil terug. Lees hiervoor de algemene voorwaarden.

Recht op retour

U kunt de banden zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen. Lees hiervoor de algemene voorwaarden

zij raden Popgom aan